Przemyśl,

Popularne

czwartek, 16 września 2021

Serwis online PAP MediaRoom: Kongres Profesjonalistów PR m.in. o digital PR, hejcie i zarządzaniu kryzysowym

16.09.2021

Kongres Profesjonalistów PR m.in. o digital PR, hejcie i zarządzaniu kryzysowym

Digital PR, hejt, zarządzanie kryzysem w sieci to przewodnie tematy, które omawiają specjaliści PR i komunikacji podczas rozpoczętego w czwartek XXI Kongresu Profesjonalistów PR w Rzeszowie. W drugim dniu kongresu PAP zaprezentuje wnioski ze swojego najnowszego badania „Postrzeganie konferencji prasowych przez dziennikarzy”.

Anna Jadwiga Orzech, dyrektorka ds. komunikacji i rzeczniczka prasowa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy powiedziała, że fundacja mierzy się z hejtem już od wielu lat.

„Byliśmy przerażeni tym, skąd biorą się wszystkie negatywne wypowiedzi, tak dużo kłamstwa, konfabulacji i fake newsów na nasz temat” – mówiła.

Ale - jak podkreśliła - fundacja znalazła sposób na radzenie sobie z tym problemem, choć nie było to łatwe.

„Przez pięć lat nauczyliśmy się podchodzić do hejtu w neutralny sposób. W taki sposób, że czasami wzruszamy ramionami, gdy czytamy coś, co powinno nas zaboleć” – wyjaśniła.

Zdaniem Orzech hejt jest nie tylko związany z kwestiami wizerunkowymi czy komunikacją zewnętrzną, ale w dużym stopniu jest to też problem komunikacji wewnętrznej i relacji w zespołach.

„Bardzo mocno podważa zaufanie pomiędzy działem komunikacji a innymi zespołami” – zaznaczyła.

Ważnym zagadnieniem, który poruszył Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications, była etyka w branży PR.

„Istnieją pewne zagrożenia dla obyczajów w branży PR. Są to problemy etyczne i są one realne i rzeczywiste” – wskazał ekspert PR.

W ocenie Łaszyna miniony rok pokazał sporo problemów etycznych i nie było podmiotu, który miałby mandat, aby móc powiedzieć, że jakieś działania są etyczne lub nie. Jak mówił, taki mandat miała Rada Etyki PR, jednak w praktyce już nie funkcjonuje.

„Potrzebujemy tego, aby był ktoś z mandatem do oceny działań i praktyk etycznych” – zaznaczył.

Problematyczna w ocenie Łaszyna jest również kwestia używania etyki jako narzędzia PR służącego do promocji osób czy organizacji.

„To jest coś, czego wcześniej nie było. Szkoda, że to się dzieje” – stwierdził.

Odnosząc się do kwestii, czy branża PR potrzebuje kodyfikacji, jeśli chodzi o etykę, powiedział: „Moim zdaniem nie. Tego jest bardzo dużo. (…) Nie sądzę, aby był problem z kodeksami etyki, tylko z kwestią realizacji” – uznał Łaszyn. W jego opinii to, co jest bardziej potrzebne to wypracowania standardów, pewnych kierunków zachowań. Jak mówił, chodzi o zasady usytuowane pomiędzy „normami etycznymi a praktyką”.

W czwartek podczas kongresu odbędzie się gala, podczas której po raz pierwszy wręczone zostaną Nagrody PR Wings. Ideą konkursu, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, jest promowanie etycznych praktyk PR i podkreślanie znaczenia roli PR w zarządzaniu strategicznym i komunikacji. Partnerem gali jest Polska Agencja Prasowa.

W drugim dniu kongresu Łukasz Świerżewski, członek zarządu PAP, zaprezentuje najnowsze badanie Agencji: „Postrzeganie konferencji prasowych przez dziennikarzy”. Link do pobrania badania zostanie udostępniony po oficjalnej prezentacji. Badanie zostało przygotowane we współpracy z Instytutem Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Zdjęcie do pobrania: https://pap-mediaroom.pl/biznes-i-finanse/kongres-profesjonalistow-pr-min-o-digital-pr-hejcie-i-zarzadzaniu-kryzysowym

Źródło informacji: PAP MediaRoom

ZOBACZ WIĘCEJ NA PAP-MEDIAROOM.PL
UWAGA: Za materiał opublikowany przez PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.

KONTAKT

Polska Agencja Prasowa SA, ul. Bracka 6/8, 00-502 Warszawa
Tel.: (+48 22) 509 26 18, (+48 22) 509 27 16, (+48 22) 22 74
Redakcja PAP MediaRoom

     
Jeżeli chcesz dokonać rezygnacji z subskrypcji kliknij tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz